KT tunstall - 世界的另一邊


over the sea and far away

she's waiting like an iceberg

waiting to change


在遙遠的海的那一邊

她就像是塊浮冰一樣

等待著這一切改變

 


but she's cold inside

she wants to be like the water


雖然她的內心是冰冷的,但是她想要變成跟水一樣


all the muscles tighten in her face
buries her soul in one embrace
they're one and the same
just like water

她臉上的表情緊繃著

她像是將自己的靈魂深深的埋藏在心裡

就像是水與冰一樣  存在於彼此之中


the fire fades away
most of everyday
is full of tired excuses
but it's to hard to say
i wish it were simple
but we give up easily
you're close enough to see that
you're the other side of the world to me

激情慢慢退去

取代的是每天生活中都充滿著令人無力的不停原諒和道歉


這是多麼難以說出口

我雖然希望一切都能變得簡單一些,但是我們似乎放棄的太輕易了點

 

你跟我一樣也身在其中,能夠看的出這一切

但你對我來說就像是活在這世界的另一邊


on comes the panic light
holding on with fingers and feelings alike
but the time has come
to move along


在慌亂的燈光下

雖然手指相扣著,但是感覺依舊不變


是時候該離開了

 

the fire fades away


因為我們之間的愛已經慢慢的不在了


can you help me
can you let me go
and can you still love me
when you can't see me anymore


你是否能幫助我?

你是否能讓我離開?


當你有天再也看不見我的時候,你的心裡是否會繼續愛著我?


the fire fades away

我們之間的愛已經慢慢的不在了

 

源自:http://blog.xuite.net/avg.steve/music/4591661#trackback

 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    jung 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()